İçerik mi görsellik mi?

1 Ağustos 2009 Cumartesi

Geçtiğimiz aylarda neşeli neşeli bilgisayarda oyun oynarken aniden ekran kartımın yanması üzerine (garanti süresinin bitmesinden tam 1.5 ay sonra) "yaz okulu da var zaten yeni ekran kartı şimdi almıyayım da bütün bir yaz kiliketa kiliketa oyun oynamıyayım" diyerek birkaç ay ekran kartsız idare etmeye karar verdim. Heyhat deli gönül bu söz dinler mi, dinlemez tabi, dinlemedi de gitti nostaljik sayılabilecek 2000 öncesi oyunları aldı yükledi bilgisayara. Hemen arkasından da tespit yapmam gecikmedi tabi ki.

Eski oyuncular hatırlar belki Arcanum diye rpg'nin atası sayılabilecek bir oyun vardır, hakeza Sim Theme Hospital ve Rollercoaster Tycoon da kendi türünü yaratmış diyebileceğimiz 2 önemli oyundur. Şimdi gelelim tespitime. Bu oyunların hiçbiri günümüz oyunlarının grafik kalitesinde değil zaten onun bilincindeyim ancak oyunları oynarken o zaman oyun yapan abilerin görselliği en az önemli unsur olarak gördükleri ortada. Misal Arcanum'un karakterleri ve diyaloglarındaki başarı hatta neredeyse bir film senaryosu kadar başarılı ve uzun senaryosu günümüz oyunlarının hiçbirinde yok. Hakeza diğer tycoon tarzı oyunlar da görselliği değil öncelikle gerçekçiliği hedeflemiş oyunlardır.

Günümüz oyunları ise belli bir standart üzerine devamlı grafik geliştirmeleri ile karşımıza gelen konusuz, oynarken yalan gibi gelen, bitirmeden bırakınca hiç merak uyandırmayan cicili bicili bişeyler oldu çıktı. İşin kötü tarafı bu bahsettiğim olay son 20 yıldır sanırım sinemada da var. Kendi beceriksizliklerini "film yapacak konu kalmadı" diye örtbas etmeye çalışan senaristler baktılar konu bulamıyorlar ver etmişler efekti ver etmişler efekti. Artık ekran kartsızlık durumum beni hiç rahatsız etmediği ve yeni oyunları hiç özlemediğim gibi neşeyle gidip eski oyunlara gömüleyim ben. İyi içerikler diliyorum.

0 yorum:

Blog Widget by LinkWithin