Bahadır Akkuzu

7 Ağustos 2009 Cuma

Bana hep ölümsüzmüş gibi gelen bir sanatçının ölüm haberini aldığımda ender yaşadığım bir duyguyu yaşadım bugün yine. Türkiye'deki rock müzik tarihi kadar eski olan bir ismi kaybetmişiz. Her ne kadar bir Bahadır Akkuzu fanı olmasam da televizyonda ya da sağda solda bir röportajını gördüğümde mutlu olduğum birisiydi. Hatta resmini gördüğümde bile bana Barış Manço'yu Cem Karaca'yı hatırlattığı için sırıtmışımdır.

Bunun yanısıra benim için tezatlar adamıydı Bahadır Akkuzu. Gördüğüm kadarıyla (hep gitarın arkasında gördüğüm için emin değilim) son derece zayıf birisi olduğu halde cüssesine hiç uymayan kalın tok bir sesi vardı. Ayrıca son derece sakin dingin birisi olduğu için Bahadır ismini de hiç yakıştıramadıydım kendisine. Sırf bu yüzden her konusu açıldığında saatlerce ismini düşünmüşümdür. Ayrıca coşkun ve gür sakallarına uyumsuz düz sönük saçları ile de bir tezat oluşturuyordu.

Kendisiyle ilgili söyleyebileceklerim bunlarla sınırlı değil tabi, kariyerine şöyle bir göz gezdirirsek, 15 yaşında "4 adam" isimli bir rock grubuyla sahneye çıkmaya başlamış. 1978'den itibaren "Kurtalan Ekspres" grubunun gitaristi, vokalisti ve kurucusu olarak sahnelerdeydi. Keşke sağlığını biraz daha ciddiye alsaymış da televizyonda gazetede gördüğümde yine tebessüm etmeye devam edebilseydim. Kıymetinin bilinmesi dileğiyle.

0 yorum:

Blog Widget by LinkWithin