Amish olmuşsun amma...

1 Ağustos 2009 Cumartesi

Pennsylvannia denen Amerikan eyaletinde sıkça bulunan ilginç bir tarikata verilen isimdir Amish. Bu Amish dediğimiz tarikatın müritlerinin olayı da şudur ki 1800'lerdeki hayatı yaşıyorlar. Yani elektrik yok elektronik aletler yok araba yok. Ayrıca son derece muhafazakarlar, doğum kontrolüne karşılar ve eski Almanca benzeri bir dil konuşuyorlar. Bana ilginç gelen olay da şudur bu tarikatın üye sayısı büyük bir hızla artmaktaymış. Hatta son zamanlarda 230.000 civarındaymış.

Benim kafamı kurcalayan nokta da şu oldu. Amerika gibi teknolojiyle son derece iç içe olan bir yerde yeni nesillerini yozlaşmadan nası koruyabilicekler. Yasalar gerektirdiği için çocuklarını sadece ilkokula yolluyor bu Amish'ler. Ben böyle bir Amish ailesinde yaşıyor olsam ve okula gittiğimde bir mp3 çalar, hatta bir ampul görsem bile hayranı olur nasıl çalıştığını öğrenmeye çalışırdım herhalde. Peki bu Amish'lerin çocukları nasıl oluyor da teknolojiden bu kadar uzak kalıyor. Ailenin çocuklar üzerindeki baskısının büyük olduğunu tahmin etmek zor değil anca bir yaştan sonra merak herkesi bu Amish'liğin dışına taşımalı diye düşünüyorum. Merak ve öğrenmek güzel şeydir Amish'liğin alemi yok bence. Ayrıca demezler mi "oğlum 1800'leri yaşıyorsunuz da amacınız ne" diye. Sorarlar tabi.

0 yorum:

Blog Widget by LinkWithin