Bursaspor Ankaragücü kardeşliği

20 Ağustos 2009 Perşembe

Ligi yıllar yılı takip eden birisi olarak sebebini bilmediğim bir dayanışma vardı iki takım arasında. Ligin köklü bu iki takımının arasındaki dostluğun sebebini de yeni öğrendiğim için bir nebze kendimden utanmadım değil. Fazla uzatmadan kısaca hikayeyi anlatmak gerekirse olay şöyle.

Almanya doğumlu Abdülkadir Bayraktar 4 yaşında babası vefat edince ikiz kardeşi ve ailesiyle birlikte Bursa'ya yerleşirler. Burda Bursaspor'un bir taraftarı olan Abdülkadir birkaç yıl sonra okumak için Ankara'ya gider. Burda da içindeki futbol sevgisi ile Ankaragücü'nün maçlarına gitmeye başlar, şarkılar besteler ve tribünde sevilen birisi olur. Vatani görevini yapmak için Mardin'e giden Abdülkadir 1993 yılında şehit olur. Bursaspor'un Teksas taraftar derneğinin kurucularından olan Abdülkadir için Bursaspor'un maçında bir tören düzenlenir ve bu esnada sahaya giren bir grup Ankaragücü formalı taraftar "Abdül ölmedi kalbimizde yaşıyor" yazılır bir pankart açarlar ve birkaç gün sonraki cenaze törenine de yüzlerce Ankaragücü taraftarı katılır. Böylelikle de üzücü bir olay Türkiye'nin iki köklü takımının aralarında böyle güzel bir dostluğa vesile olur. Bu iki takım taraftarları da birbirlerine olan sevgilerini göstermek için maçlarda birbirlerinin plaka numarası olan 6. dakikada Ankaragücü, 16. dakikada da Bursaspor tezahüratı yaparlar.

4 yorum:

Asuman Yelen dedi ki...

Futbol deyip geçer,top peşinde iki takım bir de yaygaracı, küfürbaz bir seyirci topluluğu diye pek de önemsemeyiz.Fairplay de,içi boş kurallar topluluğu gibi gelir.
Ama bu anlattığın hikaye, bana hiç de öyle olmadığını gösteriyor. Çok duygulandım.
İyi ki yazdın Para human. Aslında böyle şeyler anlatılmalı ki futbol da
tu-kaka olmaktan kurtulsun.
Sevgiler...

Parahuman dedi ki...

Nazik yorumunuz için teşekkürler...

littleiv dedi ki...

güzel araştırmaymış. ben de merak ederdim hep. saolasın.

Parahuman dedi ki...

bunca yıldır merak ederdim ben de. böyle derin bir olayı nasıl bilmemişim bunca sene anlamadım.

Blog Widget by LinkWithin