Facebook ve hayatıma kattığı yersiz resmiyet

12 Ekim 2009 Pazartesi

İsim konusunda hafızası çok kuvvetli bir kimse olamadım bir türlü. Nice kereler karşımdakiyle konuşmanın ilk 10 dakikasında adını hatırlamaya çalışıp sonrasında pesettiğimi bilirim. Bundan 3-4 yıl öncesinde de Facebook'a üye olurken "Facebook geldi kavga bitti" diyerek dandik bir atasözü devşirmesi ile isim hatırlama derdinden kurtulduğumu sanarak neşemi dile getirmiştim. Meğersem hiç de öyle değilmiş durum. Gelip görün ki bu sefer de yine yepisyeni bir sorun baş verdi. Facebook'ta hepinizin bildiği üzere insanlar isim ve soyatlarıyla var oluyorlar, hatta dikkat ettim gerçek hayatta da böyle oluyor. Ancak günlük konuşma dilinde bu soyatlar gözardı ediliyor. Ediliyordu. Ama artık Facebook'tan insanları isim soyatlarıyla görüp ezberlediğim için ilk gününü heyecanlar içinde idrak ettiğim okulumda bugün de gördüğüm herkese adıyla soyadıyla hitap ettim. Yani gidip "ooo Reha Muhtarcığım nasılsın?" veyahut "vay vay Asuman Krause de burdaymış" (ilk anda aklıma gelen isim örnekleri bunlardı yadırgamayın, hakir görmeyin) gibi cümlelerle isim soyat kombinasyonuyla hitap edip insanlara yıllar yılı yakaladığım o enseye şaplak göze parmak seviyesindeki samimiyetten elimde olmayarak feragat etmiş oldum adeta.

0 yorum:

Blog Widget by LinkWithin