Gel biraz da bana sansür

21 Eylül 2009 Pazartesi

Saçmalıklarınar harman olduğu yurdum biricik Türkiye'de yine saçmasapan bir karar uygulamada. İnternetin en büyük sitelerinden ikisi daha sansürlenmiş bulunuyor. Bilmeyenler için bu siteleri kısaca tanıtmakta fayda gördüm.

Myspace: her insanın kendine bir hesap açtığı ve amatör grupların şarkılarını paylaşabildiği bir sosyal paylaşım platformu.

Lastfm: bilgisayarda dinlenen her şarkının bilgisini alıp bunu internet üzerinde kaydedip kişiye en uygun müzik türlerini tavsiye eden bir site. Bu sitede de bütün şarkılar müzik gruplarının rızası ile bulunuyor.

İki sitede de kimseyi rahatsız edebilecek bir durum yokken nasıl bir kararla bu siteler yasaklanıyor onu da bilemiyorum. Şu yazan karar numarasını birgün araştırıp bulup ne olduğunu da öğrenmeyi çok istiyorum. Tek güzel yanı şu ki daha adam gibi hizmet vermeyi bile beceremen TTnet bu sansür işinde de yetersiz kalıyor ve bütün yasaklı sitelere ufak birer DNS ayarı ile girilebiliyor. Ayrıca yanlış bilmiyorsam internette sansür uygulayan tek Avrupa ülkesi olmamızla da bir kere daha Avrupa Birliği standartlarıyla uzaktan yakından alakamız olmadığını göstermiş bulunuyoruz.

0 yorum:

Blog Widget by LinkWithin