Sanal tarıma mahkeme baltası

4 Ekim 2009 Pazar

Eşimi dostumu bana bulduran Facebook malum son zamanlarda binbir türlü uygulamanın yeri oldu. Bunlardan en popüleri de 53 milyon kullanıcısı ile Farmville idi. Basitçe anlatmak gerekirse boş bir arsaya kah ekin ekiyor kah ağaç dikiyor kah hayvan besliyor bunların neticesinde de gelişiyor sanal sanal para ve yeni eşyalar kazanıyor. Tamamen zaman geçirmeye yönelik basit bir uygulama yani.

Bizim mahkeme de sağolsun geldi yasakladı. Millet ayaklandı coştu mahkeme nasıl böyle bir şey yapar diye. Ben de araştırmacı parahuman olarak atladım olayın arka planını bir araştırdım ki araştırmaz olaydım. Bu oyunun yapımcısı olan Zynga isimli firma diğer birçok oyunla birlikte bir de sanal poker oyunu yapmış. Ki yine bildirmekte fayda görüyorum bu poker oyunu da tamamen sanal para ile oynanıyor. Gel gör ki bizim mahkeme durur mu. Görmüş pokeri vurmuş Zynga'nın hatlarına kilidi böylelikle diğer birçok oyunu da heder olmuş. Çağın bu kadar gerisinde kalmış anlamayan etmeyen insanların bu işlere karıştığı bir ülkede yaşadığım için de inceden bir hicap duydum.

0 yorum:

Blog Widget by LinkWithin