Firavun ve ibret

21 Aralık 2009 Pazartesi

Güncel olaylardan geri kalmayayım diye internetteki haber kaynaklarını tek tek dolaşıyordum yine az önce. Siteden siteye sekerken her tarafı reklamlı, Türkçesi ağdalı bir sitedeki başlık beni benden aldı. Başık aynen "3000 yıllık Firavun'un ibretlik görüntüsü" idi. Ben de merak ettim içeriğini bir okuyayım dedim. Ayrıca burda da bir parantez açıp Türk Dil Kurumu'na göre ibret; kötü bir olaydan alınması gereken ders, uyarıcı sonuç demekmiş.

İlk olarak ibret kelimesinden ve sitenin şekilsizliğin bu işin altından bir din propagandası çıkacağını tahmin etmiştim. Ancak sorun şuydu ki 3000 yıl öncesinde bu adam hristiyan da müslüman da olamazdı. O yüzden ne olmuş da böyle olmuş merak içerisindeydim. Açtım okudum da üşenmeden. Zamanın peygamberlerinden Musa gidip Firavun'u kendi dinine davet etmiş. Firavun da kabul etmemiş, ve bunları kendi topraklarından göndermiş. Sonra da bu kuru kuru gönderme kendisini rahatsız etmiş olacak ki toplamış askerlerini de düşmüş bunların peşine. Musa da o meşhur hareketini yapıp denizi ikiye yarıp geçmiş, Firavungiller geçerken de deniz kapanmış, Firavungillerin alayını su götürmüş. Ancak son anda Firavun çok pişman olmuş da secdeye gelmiş. Şimdi ilk olarak mumyanın şekline bakınca secdeyi yanlış yapmış gibi duruyor. Omuzlar falan yamuk. Onu da geçtim nası bir hırs ile secde edip kendini kasmışsa sular dalgalar falan da hiç bozmamış bu yanlış secde halini. Bunları da geçtim bildiğim kadarıyla milattan sonra 600'lü yıllara kadar secde diye birşey yoktu. Ha eğer Firavun'a son anında secde olayı vahiyle geldiyse, o da bir nevi peygamber sayılır bu sefer de ibretlik olayı kalmaz. Bu olayı da Kuran'da geçen "işte bu yüzden ibret olsun diye senin cesedini bozmadan denizden çıkarıp kıyıya atacağız" gibi bir cümleye bağdaştırmışlar. Gelin görün ki bu mumya sargılar içerisinde bir piramidin altından çıktı. Ayrıca nesini ibret alıcaksın ki adam kral, krallar gibi yaşamış, öldükten sonra bile nasıl bir ihtimam göstermişlerse cesedi sağlam kalmış.

Bunu yazmaktaki amacım da ortalığı karıştırmak falan değildi. Tee kaç zaman önce yazdığım iman gücü ile AIDS'e karşı koymak yazısında da olduğu gibi din propagandası yapmak için bilgileri kafasına göre çarpıtıp halkı cehalete sürükleyen bir gruba karşı bir şeyler yapmaktı. Umarım ki insanlarımız en azından okurken biraz da düşünür de doğru ile yanlışı ayırt eder.

0 yorum:

Blog Widget by LinkWithin