Türk işi hamburger

18 Aralık 2009 Cuma

Yine okul ders gibi çilelerden uzunca bir süredir ayrı kaldığım biricik bloguma hızlı bir dönüş yapıyorum. Madem hızlı bir dönüş yapıyorum bari bir de beklenmedik bir şey yapayım da okurlarım ne olduğunu şaşırsın diyerek bu yazıda enteresan bir gastronomik (boğazına düşkün insan yazısı yazıcam aslında ama kendime bilimsel süsü vermek için gastronomik diyorum) başarıdan bahsedicem. Öyle ki bugüne kadar kâh birilerini yerdim kâh birilerini hakir gördüm. Ama şimdi çok büyük bir başarıya dikkat çekmek istiyorum, huzurlarınızda ıslak hamburger.En amerikan yemeklerden birisi olan hamburgerin Türkleşme macerasıdır aslında ıslak hamburger. Duyumlarıma göre 1994 yılında taksimin en uğrak büfelerinden birisi olan Kızılkayalar tarafından tescil edilmiş bu hamburger bütün Türk gastronomik yapısını ve mentalitesini gösterir. Şöyle ki normal bir hamburger (misal Burger King'den alınmış bir hamburgeri gözünüzün önüne getirin) ekmeği pürüssüz ve üstü susamlıdır, her tarafına eşit dağılmıştır malzeme, kutuda ya da sarılı kağıdında gelir, ıslak hamburgerde görsellik sıfırdır, ekmeği buruş buruştur, üstünde sağında solunda salçalar vardır. Bu Türk milletinin şekilcilik konusundaki bakışını gösterir bence. Bir de gastronomik olarak bakalım. Islak hamburgerin en kritik noktası sürekli buharda durarak ekmeğinin de ıslak ve sıcak olması, her tarafına salça bulaşmış olması, yoğun sarımsak ve baharat tadı. İşte bu da Türk milletinin gastronomik yapısını az çok özetliyor bence. Bizim de genler sağolsun otomatikman bunun hastası olup üçer beşer lüpletiyoruz. Taksimden her geçecek ve bunu denememiş kişiye tavsiye etmeyi kendime bir borç bilirken benim usulümce içine biraz da mayonez sıkmasını salık veririm. Bu fikri ilk bulanın da ellerinden öpüp başıma koymayı kendime görev edinirim.

0 yorum:

Blog Widget by LinkWithin