Sektörüm kan ağlıyor

8 Eylül 2009 Salı

Bugün arkadaşımın yolladığı bir link ile titredim. Önce şaka sanıp sonra korkarak gerçek olduğunu anladığım bu site Rasim adlı birine aitti. Peki nedir bu Rasim'de seni bu kadar titreten diye soracak olursanız sektörümün düştüğü içler acısı hali gösterdi bana Rasim ondandır derim. Nicedir bilgisayar mühendisliği bölümünde okumaya çalışmaktayım. Bölüme başlarken de "okurken bir yandan ufak tefek internet siteleri yaparım 3-5 para kazanırım" diye seviniyordum ancak zaman geçtikçe gördüm ki bu işler liseli gençlerin eline düşmüş. 50 milyona hazır tasarım bir sitenin adını yanını değiştirip yaptık diye satıyorlar. Rasim ise en somut örnek oldu sanırım buna. Hatta olayı bir adım ileri taşıyıp WEP tasarlıyor dizayn ediyor bu arkadaş. Ben WEB'i yanlış yazdı herhalde diye düşünürken gördüm ki özgüvenle her yere WEP yazmış bu arkadaş. Bir domain host şirketi açmış arkadaş oraya da verebildiğince vermiş linki. Ayrıca hiçbir masraf gerektirmeyen format olayına yeni bir boyut getirip üstüne oyun da yükleyerek (ki %99 ihtimalle korsan olduğunu düşünüyorum) 20 tl kazanmayı da planlamış Rasim. Sitedeki oyun reklamına göre de cd oyunlar 1 tl dvd oyunlar 3 tl'den satılmaktaymış. Sanırım bu da alenen korsana giriyor. Ayrıca teknik sevis diye de birşey icat etmiş. Sanmıyorum ki o sevis de yazım hatası olsun. WEP gibi bir Rasim icadıdır bence bu teknik sevis. Ayrıca wep sitesi tasarlayan bir insana da sormazlar mı kendi web siteni yapmışın ancak nereye tıklasak aynı sayfa açılıyor diye.

Kısacası ülkemiz Rasim dolu. Kazandığı paraya da yaptığı işe de birşey demem ancak cahil halkı bilmeyenleri böyle göz göre göre saçma sapan işlerle (hatta bu Rasim örneğinde olduğu gibi yasadışı, korsan cdlerle) kandıran dolandıranları hiç sevmem. Tahmin ediyorum ki bu Rasim de öbür Wep sitesi tasarlayan Rasim'ler gibi ümidini kesecek ve yokolup gidecek. Geride de "bu ülkenin insanları niye böyle milleti kandırmacalı, kolay yoldan köşe olmaya çalışmacalı işler yapıyor" diye düşünen bir ben kalıcam.

İnanmayanlar olursa diye buyrun size Rasim: http://rasimwep.somee.com/index.htm

0 yorum:

Blog Widget by LinkWithin